Keresés ebben a blogban

2012. február 14., kedd

DIÓS SZÍV


Az ötletet Limara sütije adta, a nála található receptet átvariáltam egy kicsit és megsütöttem ezeket a szíveket.


Hozzávalók: 60 dkg sima liszt,4 dkg cukor, 5 dkg vaj, 2 dl tej, 1dl kefír, 1/2 cs (2,5dkg) élesztő, kk só.

A töltelékhez: 30 dkg darált dióbél, 10 dkg cukor, 2-3 ek tej, 2 ek sárgabaracklekvár, 2 ek méz.


1dl tejjel, az élesztővel, 1 kanál cukorral, 3 kanál liszttel kovászt készítek.
A cukrot, a sót a maradék langyos tejben feloldom. A lisztet a kovásszal és a langyos tejjel,a kefirrel,  az olvasztott vajjal elkeverem és megdagasztom. Egy órát kelesztem, majd a tésztát 8 egyenlő kis cipóba osztom és egyenként kinyújtom.
Megtöltöm a töltelékkel,


felcsavarom, éles késsel 2/3 részig bevágom, és a két szárat felcsavarom csigaszerűen.





Egy tojást elkeverek 1 kanál cukorral, 2 kanál tejjel, és ezzel kenem meg a tésztákat. 10 percig még a tepsiben kelesztem mielőtt a sütőbe teszem, és 180 fokon szép pirosra sütöm.

2 megjegyzés:

  1. Most látom a gyönyörű diós szíveidet. Nagyon tetszik.Naaa, ezt is elkészítem. Tetszik a blogod új ruhája. A blogod fejléce nagyon mutatós.:))

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen.:) örülök, hogy tetszik. :) A fejlécen a fotó a franciasalátáról készült, a gombák tojásból vannak, a kalapjuk pedig paradicsomból.

    VálaszTörlés