Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 26., csütörtök

LÚDLÁB TORTA

Piskótát készítek 8 tojásból,16dkg cukorral, 12 dkg liszttel, (ebből 8 dkg sima liszt, 4 dkg rétesliszt), 2 ek kakaóból.Sütni gázsütő 2. fokozatán szoktam, 40 perc alatt sül meg.

Elkészítem a krémet: 4 dl tejszínt 40 dkg cukrot, 40 dkg vajat, 20 dkg kakaót veszek. A cukrot a tejszínnel felforralom, és 8 percig főzöm. beleteszem a vajat, ismét főzöm erős lángon 5 percig a forrástól számítva. Ekkor leveszem a tűzről és átszitált kakaóval simára keverem.A hűtőben hűtöm míg teljesen meg nem dermed.

A kihűlt piskótalapot megkenem a krém felével és 20 dkg rumos meggyet szórok szét rajta, majd rákenem a maradék  krémet.Mielőtt bevonom  olvasztott csokoládéval, jól lehűtöm. Csak akkor lehet szépen szeletelni, ha már megdermed a krém tetején a csokoládé.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a torta, ezt is nagyon szeretem. Szeretem a főzött krémeket, a vajas nem igazán jön be.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tücsi!

    Köszönöm a dicsérő szavakat, a torta tényleg nagyon finom,csak a fotóim nem szoktak túl jól sikerülni:(
    Én is jobban szeretem a főzött krémet, nem szoktam túl sok vajas krémet használni.
    Üdv.Eszter

    VálaszTörlés